שיתוף

כתוב את הכותרת כאן

מדריך למציאת רכב חשמלי מומלץ - מה כדאי לדעת?

חשבתם על מעבר לרכב חשמלי מומלץ או שכבר יש לכם אחד כזה? במדריך זה תוכלו לקבל ערך רב שיעזור לכם בהחלטה האם לעבור לרכב חשמלי.

השימוש ברכבי בעירה פנימית שייך לעולם הישן. רכבי הבעירה מזהמים את האוויר שאנו נושמים, מוציאים פיח ורעש רב וכל זה במחירי דלק מופקעים.

עד עכשיו, התחרות העיקרית של יצרניות הרכב הייתה באמינות הרכבים ובאיכות הנסיעה. ובתחרות על המחיר וחיסכון בדלק.

כל זאת חסר משמעות מאז הכניסה של הרכבים החשמליים לשוק הרכב העולמי והישראלי.

נסיעה ברכב בנזין יקרה יותר בטיפולים, בעלויות האחזקה ובעלויות הנסיעה. כל זה לא קיים בזמן מעבר לרכב חשמלי.

הרכבים החשמליים שקטים, חסכוניים ואקולוגיים יותר מרכבי בעירה בצורה בלתי רגילה.

הרעיון של שימוש בחשמל להנעת הרכבים לא חדש. אפשר למצוא כבר מהמאה ה-19 ניסיונות להניע כלי רכב באמצעות חשמל.

והיום בשנת 2022 לא רק שאפשר למצוא רכבים שמונעים באמצעות חשמל. הם יותר אמינים וטובים מהרבה רכבי בנזין או סולר.

אז איך כדאי לבחור רכב חשמלי מומלץ?

הרכב החשמלי מונע באמצעות סוללות ליתיום ומנוע חשמלי. לכן כשנחפש רכב חשמלי מומלץ כדי להתמקד דבר ראשון בסוללה.

סוללת הרכב נמדדת לפי קילוואט (KW) לשעה, ולפי גודל הסוללה.

נוכל להתייחס לטווח הנסיעה של הרכב ולהתאים אותו לפי הצרכים האישיים.

למשל, אם מרחק הנסיעה שלכם ביום גדול מאוד, כדי לחשוב על רכב חשמלי עם טווח נסיעה כמה שיותר גדול.

ברכבים החשמליים הקטנים טווח הנסיעה מתחיל ב-200 ק"מ לסוללה מלאה. ויכול להגיע עד ל- 700 ק"מ ברכבים עם סוללה גדולה יותר.

רכב חשמלי מומלץ

בדיקת יכולת הטעינה של הרכב

בזמן שבודקים את גודל הסוללה, המחיר ואת יצרן הרכב, תרצו לבדוק בנוסף את יכולת הטעינה של הרכב החשמלי המיועד.

שמדברים על יכולות טעינה, ישנם שלושה אפשרויות טעינה לרכב :

טעינה בשקע ביתי (כמו של קומקום למשל).

ביצוע טעינה באמצעות עמדת טעינה ביתית (AC) 

והשלישית היא באמצעות עמדת טעינה ציבורית (AC).

איך עובדת כל אפשרות טעינה? ננסה להסביר לכם בקצרה.

בכל רכב חשמלי יש מחשב שתוכנן ע"י יצרנית הרכב והוא יודע לקבל חשמל ולהמיר אותו לטעינת הרכב בקצב מסוים.

לכל רכב יש מחשב שונה שיכול לקבל קצב טעינה שונה, מדידת קצב הטעינה מתבצעת לפי KW.

ישנם רכבים שיכולים לקבל 3.7 קילוואט (לרוב יהיו רכבי פלאג אין) ויש רכבים שיכולים לקבל בין 11 ל-22 .

בגדול המשמעות של קיבולת הטעינה היא פשוטה, לצורך השוואה אם ניקח עמדת טעינה ביתית של 22kw. ונחבר אליה רכב שקיבולת הטעינה שלו היא 11KW היא תבצע טעינה ב 11KW למרות שהיא יכולה לספק 22.

חישוב זה עובד גם בעמדות טעינה ציבוריות. רק ששם מספר הקילוואט יותר גדול בזכות הטעינה המהירה בעזרת DC.

טעינת רכב חשמלי מומלץ - איך זה עובד?

שמדברים על טעינת רכב חשמלי יש מספר דרכים שונות לביצוע הטעינה הישירה של הרכב.

1) טעינה בשקע חשמל ביתי : טעינת הרכב בשקע ביתי היא האופציה הפחות מומלצת. גם כי היא איטית מאוד וגם כי היא מסוכנת בשימוש ארוך.

טעינה בשקע ביתי מספקת בממוצע 10 קילומטרים בלבד בשעת טעינה בודדת.

השקע הביתי אינו מסוגל להתמודד עם אספקת חשמל גבוהה כזאת. לכן השימוש בטעינה בשקע ביתי מוגבלת לעד שעתיים.

ישנם מקרים בהם השקע היה מחובר בין 3 ל-4 שעות והלקוחות הופתעו לגלות ששקע החשמל נמס מהחום.

לרוב כבל טעינה לשקע ביתי מגיע עם הרכב מהיצרן. כדי לתת פתרון במקרי חירום בהם הנהג נתקע ללא סוללה.

2) טעינת בעזרת שקע כוח: בשקע כוח אין מגבלת שעות כמו בטעינה בשקע ביתי וכך גם אין חשש מפני נזק לשקע עצמו.

אבל טעינת רכב חשמלי בשקע כוח עדיין איטית ומצריכת תשתית חשמל ע"י חשמלאי מוסמך.

3) עמדת טעינה ביתית (AC) : עמדת טעינה ביתית היא פתרון הטעינה היעיל ביותר לבעלי רכב חשמלי.

עמדת הטעינה הביתית מספקת טעינה בקצב גבוה בהרבה משקע חשמל ביתי ואין מגבלה על שעות הטעינה.

טעינה ביתית היא הטעינה הבריאה ביותר לסוללה, מכיוון שהיא לא בקצב גבוה מדי ולא נמוך מדי.

תהליך ההתקנה של העמדה אינו מסובך ואפשרי לכל מי שברשותו חניה פרטית בטאבו או בית פרטי עם חניה.

4) עמדת טעינה ציבורית מהירות (DC) : עמדות טעינה ציבוריות אפקטיביות לנהגים ללא עמדת טעינה ביתית. או לחלופין לנהגים עם עמדה ביתית אך עם טווח נסיעה יומי גדול.

אם עמדה ביתית יכולה לטעון במקסימום ב- 22KW. הרי שעמדה ציבורית מהירה יכולה לספק בין 50 ל-200 קילוואט!

עמדות אלו הן ציבוריות בלבד בגלל המחיר היקר מאוד לביצוע תשתית לעמדה כזו.

למי מתאים רכב חשמלי?

כמובן שמעבר לרכב חשמלי מומלץ אינו מתאים לכל אחד. אך רוב הנהגים כן יוכלו למצוא תועלת במעבר לרכב חשמלי.

הדברים הכי חשובים שכדי לשים לב אליהם לפני בחירת רכב חשמלי מומלץ הם טווח הנסיעה ואם יש גישה לעמדת טעינה ביתית.

נהג שטווח הנסיעה היומי שלו הוא פחות מ200 קילומטרים. יכול לנהוג כל היום ללא צורך בטעינה ולטעון את הרכב בזמן השינה.

כמובן שאם אין חניה פרטית בטאבו או חוסר גישה לחניה הפרטית. תהיה בעיה להתקין עמדה ביתית. אז הנהג יהיה תלוי בטעינה של חצי שעה כל פעם בעמדות ציבוריות.

בעוד מספר שנים, אנו כמעט בטוחים שיצרניות הרכב יגדילו את טווח הנסיעה.

בנוסף ינסו להוריד את זמן הטעינה וכך הנסיעה ברכב חשמלי תהיה נחלת הכלל.

מאמרים קשורים

טעינת רכב חשמלי במהירות!

להצעת מחיר חייגו עכשיו או השאירו פרטים!