עמדות טעינה לרכב חשמלי » האם רכב חשמלי מזהם?
שיתוף
האם רכב חשמלי מזהם?
זיהום אוויר ברכב חשמלי
אין ספק בכלל על יעילותו של הרכב החשמלי והצורך שלו בשוק הרכב העולמי והישראלי.
הרכב החשמלי הוא חסכוני יותר, שקט יותר, אמין יותר, אך האם הוא גם מזהם פחות?
לא קיימת תשובה חד משמעית לשאלה האם מכונית מזהמת פחות מרכב בעירה.
שמסתכלים על הזיהום בנסיעה, אין ספק שרכב בעירה מזהם בהרבה יותר מרכב חשמלי.
הבעיה העיקרית במחלוקת על זיהום האוויר היא בתהליך ייצור הרכבים, החשמל ומחזור הסוללה.
לפני הכל, חשוב לדעת שגם אם לוקחים הכל בחשבון עדיין הרכב החשמלי מזהם פחות!
ייצור הרכב - מזהם או לא?
שמדברים על זיהום אוויר לא מתכוונים רק לייצור החשמל, לוקחים בחשבון גם את ייצור הרכב.
הפחמן הדו חמצני הנפלט בייצור מכונית חשמלית עולה על ייצור רכב בעירה פנימית.
ככל שסוללת הרכב גדולה יותר כך גם פליטת הפחמן בייצור שלה עולה משמעותית.
נתון זה כשלעצמו נראה נורא, אך אם מסתכלים על מחזור חיים שלם של רכב משלב הייצור ועד הירידה מכביש הרכב החשמלי עדיין מזהם פחות!
הפתרון לזיהום בייצור יפחת רק בעזרת יצרניות הרכב ובשימוש שלהם באנרגיה מתחדשת לייצור הרכב.
סוללות ליתיום לרכב חשמלי
סוללות הליתיום מהם עשויות הסוללה, מוכרות לנו גם מייצור טלפון סלולארי, מחשב נייד וכדומה.
הביקוש לליתיום בעולם עולה בצורה משמעותית, כך גם הצורך בכריית ליתיום.
אם מסתכלים על אספקת הליתיום, ניתן לראות שיותר מ50% ממנו מגיע מקונגו.
בייצור בקונגו משתמשים גם בילדים צעירים מאוד תחת הפרות מאסיביות של זכויות אדם וסיכון חייהם.
ייצור החשמל לטעינת הרכב החשמלי
תמיד יהיה מי שיגיד שרכב חשמלי אינו ידידותי לסביבה כמו שחושבים. למרות שמחקרים מוכיחים כל פעם מחדש שהם מזהמים פחות!
הסיבה העיקרית לזיהום הרכב החשמלי היא ע"י ייצור החשמל. הגזים הנפלטים מסכנים את הבריאות שלנו.
זה לא מדויק, הפקת החשמל מתרחשת באזורים מרוחקים ממרכזי הערים. לכן הגזים הנפלטים מסכנים אותנו פחות.
הצפיפות במרכזי הערים ורכבי הבנזין והסולר המזהמים גורמים לנזק גדול יותר!
תהליך ייצור החשמל
אופן ייצור החשמל בכל מדינה הוא שונה, בנורבגיה למשל החשמל מיוצר באמצעות אנרגיה הידראולית.
גם בעוד מספר מדינות אפשר לראות ייצור חשמל בעזרת מים. מזהם? ממש לא!
בישראל לעומת זאת, החשמל מופק מפחם וגז, אך לאט לאט הולכים לכיוון הידראולי גם כן.
בשורה התחתונה, האופן שבו המדינה שלכם מייצרת חשמל תקבע על זיהום האוויר של רכב חשמלי במדינה.
במידה ואתם חיים במדינה עם ייצור חשמל מזהם. תמיד תוכלו לרכוש מערכת להפקת חשמל סולארית ולא לפגוע באיכות הסביבה.
מחזור הסוללות
ברגע שרכבי הבנזין והסולר יומרו במכוניות חשמליות, מספר סוללות הליתיום בעולם יגדל משמעותית.
קשה מאוד להיפטר מסוללות הליתיום בגלל קושי במחזור, בעיה גדולה לשוק הרכב החשמלי.
לא להרבה זמן, אנו מאמינים כי בעתיד יהיה אפשר למחזר סוללות ואפילו להאריך את השימוש בהם לאחר ירידה בתפוקה.
ניתן לראות המון חברות שמחשות בימים אלו פתרון לבעיית מחזור הסוללות, חלקן כבר מצליחות להתקדם.
לסיכום, ברור לנו שהרכב החשמלי גם מזהם את האוויר. אך מנקודת מבט הכוללת את כל מחזור החיים של הרכב עדיין הרכב החשמלי מזהם בכ-50% פחות!
אנו מאמינים שבעתיד הלא רחוק ימצאו פתרונות נוספים למיגור הנזקים של רכב חשמלי.
בזכות הפוטנציאל הטמון בו הרכב החשמלי יהפוך ויהיה ידידותי יותר משנה לשנה.