עמדות טעינה לרכב חשמלי » כבל טעינה לרכב חשמלי
כבל טעינה לרכב חשמלי
- מה חייב לדעת על כבל טעינה לרכב חשמלי?
- מה ההבדל בין כבל type 2 ל- type1?
- מהו כבל טעינה נייד לרכב חשמלי?
- כל סוגי הכבלים במקום אחד!!
- כבלים לכל סוגי הרכבים רק בטעינה לישראל!
- לפרטים והזמנות חייגו עכשיו : 03-3027573
כבל טעינה לרכב חשמלי - כל מה שחשוב לדעת!
כבל טעינה לרכב חשמלי הוא חלק בלתי נפרד מכל עולם הטעינה של הרכב.
בדומה לטלפון נייד גם הרכב החשמלי אינו מסוגל לתפקד ללא כבל טעינה.
תוכלו למצוא אצלנו כבלים לכל מטרה כמו למשל:
כבל הטעינה בעמדה ציבורית, כבל טעינה נייד (כבל סבתא), כבל לטעינה ביתית ומתאמים לחיבורי כבל.
חדשים בתחום?
או שאתם סתם רוצים ללמוד על רכב חשמלי?
הכנו לכם מאמר עם כל הפרטים על כבלים לטעינה של רכב חשמלי!
מהו כבל טעינה לרכב חשמלי type 2
חיבור טעינה type 2.
הוא חיבור הטעינה הנפוץ ביותר, תוכלו למצוא אותו בכל עמדות הטעינה הביתיות וגם בציבוריות.
בניגוד לכבל type 1.
שעובר על תשתית חשמל חד פאזי, כבל זה יודע לעבור גם עם חד פאזי וגם עם תלת פאזי.
יכולת החיבור שלו לתלת פאזי מעניקה יותר כוח לטעינה.
הספק החשמל שעובר בחיבור type 2 הוא בין 3.7 ל- 22 קילוואט.
לכן מספק פתרון טעינה לכל סוג רכב חשמלי.
בחיבור כבל זה תוכלו לראות 3 חיבורים ל3 פאזות ועוד חיבור אחד להארכה ומעליהם יש עוד 2 קונקטורים.
חיבור אחד מסוג cp והשני מסוג pp.
שניהם הם גידי תקשורת שתפקידם הוא לנהל את התקשורת בין עמדת הטעינה לבין הרכב החשמלי.
מה תפקידו של קונקטור cp
התפקיד של קונקטור זה הוא לבצע תקשורת בין הרכב לבין עמדת הטעינה.
אך נכון להיום רוב יצרניות הרכב חוסמות את שימושו של רכיב זה.
בעתיד הקרוב הרכיב יכנס לשימוש, ואז עמדת הטעינה תוכל לתת למשתמש פרטים חשובים לגבי מצב הרכב.
כמו היסטורית טיפולים וטעינה של הרכב.
מה תפקידו של קונקטור pp
קונקטור זה מודיע על החיבור בין עמדת הטעינה לרכב, תפקידו העיקרי הוא לשמור על בעל הרכב מפני התחשמלות.
בזמן שהרכב מחובר לשקע הוא נותן הוראה להזרים מתח, אך אם הוא מנותק הוא מונע זליגת זרם לכבל.
כבל טעינה מסוג type 1
כבל זה פחות נפוץ ברכב חשמלי מלא, אפשר למצוא את סוג כבל זה ברכבי פלאג אין מארצות הברית או ארצות המזרח.
בעמדות טעינה ציבוריות אפשר למצוא חיבור מסוג type 1, אך בעמדות ביתיות יהיה קשה יותר.
רוב העמדות הביתיות מגיעות עם כבל טעינה מובנה מסוג type 2.
לכן בעל רכב עם חיבור מסוג 1 לא יוכל לטעון את רכבו.
הפתרון לטעינת רכב מסוג type 1 בעמדה ביתית הוא ע"י מתאם ייעודי.
מצדו מחברים את כבל הטעינה של העמדה ומצדו השני הוא מסוג 1.
טעינה בכבל מסוג 1 לרוב תהיה בהספק טעינה של חד פאזי עד 7.4 קילוואט
כבל טעינה נייד לרכב חשמלי (כבל סבתא)
ברכבי בנזין יש כבלים למקרי חירום בהם הרכב אינו מניע.
ברכב החשמלי יש כבל טעינה נייד שתפקידו לתת מענה במקרים בהם הסוללה מתרוקנת.
רוב הכבלים הניידים מגיעים עם חיבור לשקע חשמלי ביתי רגיל ויכולת הטעינה שלהם איטית מאוד.
זמן הטעינה בכבל טעינה נייד לכרב חשמלי יכול להגיע גם לעד -24 שעות!
טעינה ניידת יכולה להוות הצלה במקרים בהם אתם רחוקים מעמדת טעינה והסוללה שלהם לא מספיקה.
עמדת טעינה ניידת לרוב אינה מגיעה עם הרכב, לכן יש לרכוש אותה בנפרד, אך זה שווה את המחיר!
כבל טעינה מהירה (dc)
כדי לטעון את הרכב מסוג DC יש צורך בחיבור טעינה מהירה.
חיבור זה מתבסס על חיבור עמדות טעינה מהירות מסוג type 2 ונקרא ccs2.
חיבור זה נראה כמו כבל מסוג 2 רק עם עוד 2 חיבורית מתחתיו.
ההספק המקסימאלי של חיבור ccs2 הוא 350 קילוואט.
מה ההבדלים בין חיבור type1 ל- type 2
ישנם לא מעט הבדלים בין סוגי החיבורים הללו, הבאנו לכם כמה:
1) חיבור type 1 עובד רק על תשתית חשמל חד פאזי, אך חיבור type 2 עובד גם על חד פאזי וגם על תלת פאזי.
2) חיבור type1 אינו מקיים תקשורת עם הרכב, לעומת זאת type 2 מנהל תקשורת עם הרכב ומודיע על חיבור תקין ותחילת טעינה בצורה אחידה.
3) בחיבור type 2 יש פין שתפקידו לנעול את הכבל כדי שלא ישתחרר בטעות, בכבל type 1 לא קיים פין כזה.
4) חיבור type 2 ברכב מאפשר טעינה מהירה מסוג DC, חיבור מסוג 1 אינו מאפשר.
רוצים לרכוש כבל טעינה לרכב החשמלי שלכם?
אצלנו תמצאו מגוון כבלים לטעינה ביתית וציבורית במחירים ללא תחרות!
צרו קשר עם מוקד השירות שלנו ונשמח לענות לכם על כל השאלות!!