עמדות טעינה לרכב חשמלי » כמה עולה להטעין רכב חשמלי?
כמה עולה להטעין רכב חשמלי?
להטעין רכב חשמלי - מה העלויות?
כל מי שמתכנן לרכוש רכב חשמלי או שסתם מתעניין בתחום, נוטה לשאול שאלה אחת מרכזית.
השאלה "כמה עולה להטעין רכב חשמלי", היא השאלה הנפוצה ביותר.
אם אתם חושבים שנסיעה ברכב חשמלי יכולה לחסוך בדלק ותחזוקה? אתם צודקים בהחלט!
העלות לטעינה של רכב חשמלי, זולה בכמה עשרות אחוזים בהשוואה לתדלוק של רכב בעירה פנימית.
כמה זה עולה באמת, כמה אפשר לחסוך ברכישת רכב חשמלי, ומה ההבדלים בסוגי הטעינה?
לפני שאתם קוראים את המאמר, חשוב לדעת שטעינת רכב חשמלי משתלמת יותר מטעינה של רכב בעירה פנימית.
כמה עולה להטעין רכב חשמלי בעמדת טעינה ביתית?
יותר מ-75% מטעינת הרכב החשמלי בישראל, מתבצעת ע"י עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי.
טעינה ביתית היא פתרון הטעינה הזול ביותר והנוח ביותר לבעלי רכב חשמלי.
עמדה זו ממוקמת בבית שלכם בחניה או בחניון תת קרקעי והיא דרך הטעינה הקבועה שלכם.
בעלי עמדת טעינה ביתית, נהנים מטעינה של הרכב בכל זמן שהותם בבית, גם במהלך השינה.
מה שנותן לעמדה זו יתרון משמעותי לעומת כל סוגי הטעינה הקיימים.
המחיר של טעינה בעמדה זו יכולה לנוע בין 25-45 ש"ח בערך לסוללה מלאה!
עלות טעינה ביתית היא לפי מחירי החשמל לצרכן, כיום המחיר הוא חצי שקל לקוט"ש.
כמה עולה להטעין רכב חשמלי בעמדה ציבורית?
טעינה בעמדות ציבוריות בהכרח תהיה יקרה יותר מטעינה ביתית, כמעט ב-100% מהמקרים.
העלות לקוט"ש בעמדה ציבורית, מתחיל ב70 אגורות ויכול להגיע גם ל2.5 שקלים בעמדות מהירות.
המחיר משתנה בהתאם למפעיל העמדה, אפשר להציץ באפליקציה של המפעיל לפני הטעינה להשוואת מחירים.
נכון שרוב הטעינה של הרכבים היא בבית, אך יש מקרים בהם השימוש בטעינה מהירה חיוני מאוד.
למשל, במקרים בהם יש לכם נסיעה ארוכה שעוברת את טווח הנסיעה, מומלץ לטעון בטעינה מהירה כדי לא להתעכב.
לא מומלץ לטעון את הרכב שלכם בעמדת טעינה מהירה באופן קבוע, שימוש תכוף עלול לגרום לירידה בתפוקת הסוללה לאורך זמן!
החברות המובילות שמספקות טעינה ציבורית הן: אפקון, סונול, ev-edge וג'ינרג'י.
מה העלות לקילומטר?
מחיר הנסיעה לקילומטר הוא נתון חשוב בבחירת רכב בעירה, בואו ותראו את ההבדלים בעצמכם!
ברכב חשמלי ממוצע העלות לקילומטר היא 10 אגורות בערך, ככל שהרכב גדול יותר העלות יקרה יותר.
ברכבים גדולים יותר כמו ג'יפים חשמליים ורכבי יוקרה, העלות הממוצעת לק"מ היא 15 אגורות.
לצורך השוואה, אם נקח רכב בנזין ש"אוכל" 1 ל-8 לפי מחיר דלק של שישה שקלים.
זאת אומרת שהעלות לקילומטר היא 75 אגורות, כלומר פי שבע וחצי מהעלות ברכב חשמלי!
לכן, פוטנציאל החיסכון ברכב חשמלי הוא אדיר, וזה עוד לפני שהגענו לעלות האחזקה.
תחזוקת רכב חשמלי
ברכב חשמלי יש פחות מרכיבים מרכב בעירה, המבנה לו הוא פשוט בהרבה.
אם יש פחות חלקים, יש פחות מרכיבים שיכולים להתקלקל, לכן יש בו פחות תקלות.
אם ברכב בעירה מערכת ההנעה מורכבת ממנוע, שמן, בוכנות, פלאגים ועוד.
מערכת ההנעה ברכב חשמלי עובדת בעיקר על מנוע חשמלי שמספק את הכוח.
גם מערכת הבלימה ברכב חסכונית, הרכב בולם בעזרת המנוע החשמלי ולא רק בעזרת מערכת הבלימה.
כמה עולה אגרת רישוי לרכב חשמלי?
מדינת ישראל, מעודדת את האזרחים לרכוש רכב חשמלי, היא מבינה את החשיבות.
לכן אגרת הרישוי לרכב חשמלי פחותה ב75% בערך מעלות של רכב בנזין או סולר.
בגלל שהרכב החשמלי אינו מזהם, המון חברות ומשרדים ממשלתיים תומכים בעידוד הצרכנים לעבור לרכב חשמלי.
אם אני נוסע בפקק מה קורה לסוללה?
האם עמידה בפקק יקרה יותר כמו ברכב בעירה, התשובה היא לא!
הרכבים החשמליים צורכים פחות אנרגיה במהלך נסיעה איטית, לכן הנסיעה תהיה זולה יותר.
בדומה לרכב בעירה, הפעלת המזגן ברכב חשמלי לוקחת מהאנרגיה שלו ותשפיע על הסוללה.
בשורה התחתונה, הרכב החשמלי הוא בשורה מצויינת לעולם הרכב הישראלי והעולמי!
אין לנו ספק בכלל, שהרכב החשמלי עוד לא אמר את המילה האחרונה.
העתיד הוא חשמלי ללא ספק, אנו גאים להיות חלק ממהפכת הרכב החשמלי בישראל!