עמדות טעינה לרכב חשמלי » מה היתרונות והחסרונות ברכב חשמלי?
יתרונות וחסרונות ברכב חשמלי
רכב חשמלי - יתרונות וחסרונות!
יתרונות וחסרונות ברכב חשמלי קיימות כמו בכל דבר בחיים. השאלה העיקרית היא האם היתרונות עולים על החסרונות.
הרכב החשמלי נכנס לחיינו בחוזקה, ניתן לראות את הרכבים החשמליים כמעט בכל כבישי ישראל.
מתלבטים אם לרכוש רכב חשמלי? בדקו את היתרונות והחסרונות ברכב חשמלי והחליטו בעצמכם.
המון אנשים עדיין אינם מכירים מספיק את עולם הרכב החשמלי, לכן אינם מודעים ליתרונות שבו.
אנו חושבים שכל אדם בישראל צריך לדעת את היתרונות שברכב, מכיוון שרכב חשמלי הוא טוב בהרבה מרכב בעירה פנימית.
היתרונות ברכב חשמלי בולטים מאוד, אך גם החסרונות הם יתרונות באיזה שהוא מקום.
למה הכוונה? הבאנו לכם מספר יתרונות וחסרונות חשובים של רכב חשמלי בישראל ובכלל.
מה היתרונות?
נסיעה "ירוקה"
נכון להיום, יש חשיבות רבה ברחבי העולם לאנרגיה ירוקה, ושמירה על איכות הסביבה ולבעיית האקלים.
הרכב החשמלי מונע ב100% בעזרת סוללת ליתיום חשמלית, אין שום צורך בדלק.
כידוע, שריפת הדלק במהלך הנסיעה פולטת גזים מסוכנים ומזהמים לאוויר שאנו נושמים.
בעולם יש מיליוני רכבים שפולטים גזים מסוכנים לאוויר העולם, ובכך מסכנים את כדור הארץ ואת בני האדם.
נסיעה ברכב חשמלי מצמצמת משמעותית את זיהום האוויר, ולכן מקבלת אהדה בכל רחבי העולם.
אם בעתיד יהיו אוטובוסים חשמליים ציבוריים, זיהום האוויר יקטן משמעותית, במיוחד בערים הצפופות.
לא רק זיהום האוויר, אוטובוסים ורכבים חשמליים הם שקטים מאוד, הם ישרו אווירה רגועה ונעימה ברחובות שלנו.
מחיר הרכב
מחירו של רכב חשמלי חדש, דומה מאוד למחיר רכב בעירה פנימית שאינו חשמלי, האם זה ימשך?
מדינת ישראל רוצה וצריכה לקדם את כניסת הרכבים החשמליים, לכן מס הקנייה של רכב חשמלי נמוך מאוד.
בגלל שהרכב אינו מזהם, למשרד התחבורה ולמשרד לאיכות הסביבה יש אינטרס מובהק למעבר לרכב חשמלי.
עוד נקודת מבט של מחיר הרכב היא מחיר הקנייה מול החיסכון העתידי.
אפילו שהמחיר בין הרכבים דומה, החיסכון העתידי על הרכב החשמלי משתלם מאוד למחיר.
ארצנו הקטנטונת
מדינת ישראל היא בין המדינות הקטנות בעולם, המרחק מהנקודה הצפונית ביותר לדרומית ביותר הוא בערך 500 ק"מ.
כל רכב חשמלי מגיע עם טווח נסיעה מקסימאלי, הטווח הממוצע הוא 400 ק"מ, אך לא לעוד הרבה זמן.
ניתן לראות רכבים חשמליים בעלי מעל 500 ק"מ טווח נסיעה, מה שברור שיעלה בעתיד.
מה שאומר שרכב חשמלי יכול באופן תאורטי לחצות את מדינה ישראל לכל אורכה מבלי לבצע טעינה.
ישנם מדינות רבות שגדולות בישראל פי 18 וגם 20, שבהם שוק הרכב החשמלי גדול מאוד.
אפשר לומר, שאם המדינה משקיעה בתשתיות טעינה בכל הערים, הגודל פחות משחק תפקיד.
הדוגמא של לחצות את ישראל מוגזמת אנחנו יודעים, מי מאתנו נוסע 500 ק"מ ביום?
רוב הסיכויים שאף אחד, לכן הרכב החשמלי הוא פתרון מעולה. עמדת טעינה ביתית גורמת לכך שאין צורך בשימוש בעמדות טעינה במהלך הנסיעה.
מחיר החשמל
בעלי עמדת טעינה ביתית, טוענים את הרכב לפי מחירי החשמל לצרכן של חברת החשמל.
המחירים הם זולים מאוד, כ-0.5 שקלים לקוט"ש אחד.
המחיר הוא לא רק זול ביחס למדינות האחרות, אם עושים השוואה בין מחירי החשמל למחירי הבנזין החיסכון גבוה ביותר.
המחיר של טעינה מלאה של רכב חשמלי הוא בין 20-45 ש"ח!!
המחיר של תדלוק מלא של רכב בנזין הוא בין 200-300 ש"ח.
החיסכון בעלות הנסיעה מגיע לפער של כמה עשרות אחוזים, משמעותי מאוד!
מחירי הטיפולים והתחזוקה
עלויות האחזקה והטיפול ברכב חשובות מאוד בחישוב העלות הכוללת של הרכב.
ברכבי בנזין וסולר מערכת ההנעה מבוססת על המון חלקים, שעובדים בטמפרטורות גבוהות.
ברכב חשמלי יש הרבה פחות חלקים, לכן יש סיכוי מופחת לבלאי בחלקי הרכב.
גם מערכת הבלימה של הרכב לא נשחקת כמו ברכבי בעירה פנימית.
בזמן לחיצה על הברקס, הרכב בולם מתוך המנוע, מה שמאפשר לרכב לקבל עוד טעינה להמשך נסיעה.
המשמעות היא שאם אין הרבה חלקים שיכולים להתקלקל, הביקורים במוסך פוחתים משמעותית.
חסרונות (אם אפשר לקרוא לזה כך)
מחיר הרכב
מחירי הרכב החשמלי גבוהים, בגלל מחירי סוללות הליתיום שנחשבות ליקרות.
אך אם מסתכלים על מחיר סוללת ליתיום היום ובעבר, ניתן לראות הוזלה משמעותית במחיר.
מה שאומר שבעתיד הקרוב, המחירים של סוללות הליתיום ירדו ומחירי הרכב ירדו בהתאם.
גם אם מסתכלים על עלות הרכב הגבוהה יחסית, החיסכון העתידי של הרכב שווה את המחיר ללא ספק.
טווח הנסיעה
כל רכב חשמלי מגיע עם טווח נסיעה מקסימאלי אותו הוא יכול לעבור ללא צורך בטעינה.
כיום, אין תחנות טעינה ציבוריות רבות בכל עיר, מה שדורש מבעלי הרכב לתכנן את הנסיעה לפי עמדות הטעינה בנסיעות ארוכות.
אפשר להניח, שאדם ממוצע אינו נוסע מעל 250 ק"מ ביום אחד, כך שעמדת טעינה ביתית יכולה לענות על כל הצרכים.
זמני הטעינה
בזמן שרכב בעירה פנימית עובר תדלוק מלא במספר דקות, לרכב החשמלי לוקח יותר זמן.
בעמדות טעינה ביתיות זמן הטעינה הוא בין 4-6 שעות, אבל זה קורה בזמן שאתם בבית אז זה פחות קריטי.
בעמדות מהירות זמן הטעינה יהיה בין 20 דקות עד שעה, מה שמעכב את בעל הרכב בכל טעינה.
אך אין מה לדאוג, בעלי עמדת טעינה ביתית לא צריכים להשתמש כמעט בעמדות טעינה ציבוריות.
עמדת הטעינה מספקת טעינה במהלך שהותכם בבית, כך שהשימוש בעמדה מהירה יהיה רק בנסיעות ארוכות.
בשורה תחתונה, מעבר לרכב חשמלי הוא המהלך הטוב שאפשר לעשות, אם מסתכלים על היתרונות.
האפשרות להתקנת עמדת טעינה ביתית, נותנת איכות חיים, כך שאין מה לבקר בתחנות דלק.
הנסיעה ברכב חשמלי חסכונית, שקטה ושומרת על איכות הסביבה.
מקווים שעזרנו לכם, לשאלות נוספות אתם מוזמנים לצור קשר ונשמח לעמוד לשירותכם בכל עת!