עמדות טעינה לרכב חשמלי » מילון מונחים של רכב חשמלי
שיתוף
מילון מונחים של רכב חשמלי
מילון מונחים של רכב חשמלי כל מה שצריך לדעת!
נכון להיום, מכירת הרכב החשמלי בישראל צומחת במהירות מטורפת.
מאז שטסלה החלה לשווק את עצמה בארץ, עוד המון חברות התחילו לשווק את הרכב החשמלי שלהם.
כניסת הרכב החשמלי מביאה מילון מונחים חדש, שלא נשמע עדיין בעולם הרכב בישראל.
המונחים המרכזיים ברכבי בעירה פנימית היו נפח מנוע, כ"ס, הילוכים, טורבו וכדומה.
אך לא כך עם רכב חשמלי, מילון מונחים של רכב חשמלי שונים לגמרי, מכיוון שהרכב שונה לגמרי.
אנו בטוחים שהרכב החשמלי הוא רכב העתיד, רכב הבעירה הולך להישאר הרבה מאחור.
לכן, כדאי לכם לדעת את המושגים, אם אתם רוצים לרכוש רכב כזה וגם אם לא
הכנו לכם מילון מונחים של רכב חשמלי מהמושגים המרכזיים.
סוגי רכבים חשמליים
רכב חשמלי (EV) – רכב חשמלי הוא רכב ללא מנוע בעירה וללא פליטת גזים מזהמים.
הרכב עובד 100% על סוללה חשמלית ולא משתמש בדלק בכלל.
הרכב נטען בעזרת כבל טעינה המחובר לעמדת טעינה.
רכב היברידי – רכב מסוג היבריד, הוא שילוב של מנוע חשמלי ומנוע בנזין יחד.
אך הסוללה אינה נטענת בכבל חיצוני, הרכב נטען בעצמו מבלי לעשות כלום.
רכב פלאג אין – רכב פלאג אין הוא רכב היברידי עם אפשרות לטעינה חיצונית.
הרכב נטען בדומה לרכב חשמלי באמצעות עמדות טעינה ביתיות או ציבוריות.
מילון מונחים של רכב חשמלי - טעינת הרכב
זמן הטעינה – זמן הטעינה הוא כמה זמן לוקח לסוללת הרכב להגיע לטעינה מלאה.
המון בעלי רכב חשמלי נוהגים לטעון את רכבם רק עד ל-80% כדי לשמור על הסוללה שלהם.
לכן יש גם זמני טעינה רק עד 80% כדי לקבל עוד אינדיקציה.
זרם חילופין (AC) – זרם חילופין הוא זרם חשמלי שמשנה את כיוונו בצורה מחזורית.
רוב עמדות הטעינה לרכב חשמלי בישראל ובעולם פועלות ע"י זרם חילופין.
זרם ישיר (DC) – זרם זה הוא הזרם בו פועלות עמדות הטעינה המהירות.
כשמו כן הוא, הזרם החשמלי מהמטען זורם ישירות לרכב מבלי לשנות כיוון.
לכן הטעינה בו מהירה מאוד.
סוללת ליתיום – כיום בכל רכב חשמלי יש סוללה מסוג ליתיום, ולא רק ברכב חשמלי.
גם בטלפונים סלולארים, מחשבים ניידים ועוד המון מכשירים נטענים יש סוללות ליתיום.
מונחים חשמליים
דוושה אחת – אפשרות זאת לא קיימת בכל הרכבים, אך ברובם אפשר למצוא אותה.
ההאצה והבלימה בדרך כלל מתבצעת ע"י דוושת הגז ודוושת הברקס.
דוושה אחת היא הגדרה של דוושת הגז שלחיצה עליה תאיץ את הרכב, אך שעוזבים אותה הרכב יאט משמעותית.
אפשרות זאת יכולה לגרום לנהג להשתמש רק בדוושה אחת לצורך הנהיגה.
קילוואט – קילוואט הוא המקביל לכוח סוס ברכב בעירה פנימית.
קילוואט הוא חישוב של אספקת החשמל וכוח המנוע החשמלי.
קוט"ש (קילוואט לשעה) – חישוב כמות החשמל שהסוללה יכולה להכיל.
לדוגמא: סוללה 100 קוט"ש יכולה לייצר הספק של 100 קילוואט לשעה.
ואט שעה לקילומטר – צריכת החשמל ברכב, החשמל הנצרך ברכב יחסית לק"מ הנסיעה.
למשל, אם סוללה של 50 קוט"ש הצליחה לנסוע 250 קילומטר, ז"א שהצריכה שלה היא 20 קוט"ש ל100 ק"מ.
סוגי עמדות טעינה
עמדת טעינה ביתית – רוב בעלי הרכב החשמלי נעזרים בטעינה באמצעות עמדת טעינה ביתית.
עמדות אלו מספקות טעינה בעוצמה בינונית, העמדות נותנות פתרון טעינה פרטי לבעלי הרכב.
עמדות אלו הכי בריאות לסוללת הרכב בשימוש ממושך.
עמדת טעינה מהירה – השוני בין עמדות הטעינה הוא הספק החשמל שלהם.
הספק החשמל בעמדה מהירה יהיה באמצעות זרם ישיר ויתן טעינה מהירה מאוד לרכב.
עמדות אלו לא טובות לסוללת הרכב בשימוש קבוע לאורך זמן.
עוד מושגי טעינה
טעינה בתקן mode 2 – אופציית טעינה זו מאפשרת לטעון את הרכב החשמלי ע"י כבל מותאם עם בקרה.
טעינה בתקן mode 3 – אפשרות טעינת זו, מאפשרת לטעון את הרכב ע"י עמדה מפוקחת בידי חברת חשמל.
חלק מהרכבים החשמליים יכולים להיטען ע"י עמדה זו בלבד!
טעינה בתקן mode 4 – טעינה באמצעות זרם ישיר באמצעות כבל טעינה של עמדה מהירה.