שיתוף

שאלות ותשובות על רכב חשמלי

כל השאלות והתשובות על רכב חשמלי בישראל!

רכב חשמלי הוא מוצר יחסית חדש בשוק הרכב החשמלי הישראלי. אין עדיין מספיק ידע לצרכן הישראלי על רכב חשמלי, תחזוקתו על עמדות הטעינה.

חוסר הידע, גורם לזהירות וחשש מסוים מלעבור לרכב חשמלי במקום הרכב הקיים.

ההתנגדות מלעבור לרכב חשמלי היא אך ורק בגלל חוסר הידע בתחום. 

חלק מהדעות על רכב חשמלי היא שאין מספיק עמדות טעינה ציבוריות. כך שקשה מאוד להסתדר עם רכב חשמלי ללא התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית.

תופתעו לשמוע לנכון להיום נפרסו מאות תחנות טעינה ציבוריות לרווחת בעלי הרכב החשמלי.

אז מה חשוב לדעת על רכב חשמלי? הבאנו לכם את כל השאלות והתשובות!

טעינת הרכב החשמלי

כמה זמן לוקח להטעין את הרכב החשמלי? זמן הטעינה תלוי במספר משתנים.

המשתנים העיקריים המשפיעים על זמן הטעינה הם גודל הסוללה, הספק מתח הטעינה ומספר הקילוואט שהרכב מקבל בשעה.
רוב הרכבים היום בישראל יכולים לקבל 11KW בטעינה ביתית. כלומר שגם אם עמדת הטעינה שלהם תהיה 22KW עדיין הטעינה תהיה בקצב של 11.

זמן הטעינה הוא נגזרת של גודל הסוללה ומספר הקילוואט לשעה בטעינה.

לצורך הדגמה נניח שסוללת הרכב בגודל של 80 והטעינה הביתית שלה היא בקצב של 11KW לשעה. זאת אומרת שזמן הטעינה הוא 80 לחלק ל11 (7 שעות טעינה לערך).

אסור לשכוח שברוב המקרים סוללת הרכב אינה ריקה לגמרי. מה גם שברוב המקרים לא טוענים עד ל100 אחוז.

כל שהזמן הממוצע לטעינת הרכב בעמדה ביתית מ20% ל- 85% הוא 4 שעות.

רוב הנהגים מבצעים את הטעינה בזמן הלילה כך שהזמן לא כל כך קריטי.

שאלות ותשובות על רכב חשמלי בישראל

התאמת עמדת טעינה לרכב?

האם כל עמדה מתאימה לכל רכב? שאלה זו נשאלת פעמים רבות!

התשובה מורכבת מעט, הדבר הראשון שיש לשים לב הוא סוג החיבור של הרכב.

רכבים אירופאים וסינים בדרך כלל יגיע עם חיבור כבל מסוג type2 ואילו הרכבים האמריקאים יגיעו עם חיבור type1.

רובן המוחלט של עמדות הטעינה הציבוריות הינו בעזרת חיבור כבל מסוג type2.

כלומר שגם אם חיבור הרכב שלהם הינו type1. יהיה עליכם לרכוש כבל טעינה לעמדה ציבורית שמצדו האחד type2 ומצדו השני type1.

בעמדות הטעינה הביתיות המצב כמעט דומה, רוב העמדות הביתיות מגיעות עם חיבור של type2. במידה והכבל מובנה בעמדה יהיה צורך במתאם מחיבור סוג 2 לסוג 1.

כמה עולה לטעון רכב חשמלי?

שמדברים על מחיר הטעינה ברכב חשמלי מדובר על 2 סוגי טעינה, ציבורית וטעינה ביתית.

טעינת הרכב החשמלי בעמדה ציבורית יהיה יקר יותר מטעינה ביתית.

המחיר בטעינה ציבורית נע בין שקל אחד לשני שקלים לקילוואט. ואילו בטעינה ביתית החיוב הוא לפי מחיר החשמל לצרכן הפרטי שעומד נכון להיות על 0.56 ש"ח לקוט"ש.

כדי לחסוך בעלויות הטעינה מומלץ להתקין עמדת טעינה ביתית.

התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי - מה צריך לדעת?

רכשתם רכב חשמלי או מתכננים לרכוש אחד? יש מספר דברים שכדאי לכם לדעת על התקנת עמדת טעינה ביתית.

אם ההתקנה היא במקום העבודה או בבית, היא מתבצעת בצורה דומה מאוד.

בהתקנות בבית משותף נדרש מבעל הרכב להיות בעל חנייה פרטית בטאבו. זאת בגלל שעמדת הטעינה היא קבועה ואינה ניתנת להעברה.

לפני התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי חשוב לוודא שהמתקין הינו חשמלאי מוסמך ומעלה בלבד!

חוק החשמל הנוכחי קובע שרק חשמלאי מוסמך ומי שמעליו רשאי להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי.

התקנת עמדת הטעינה היא עבודת חשמל לכל דבר ועניין. לכן חשוב מאוד לבחור בקפידה את המתקין לפי תעודת חשמלאי וניסיון.

אתם לא רוצים לבצע התקנה עם מתקין פחות מנוסה ולגלות התקנה מרושלת ולא אסתטית.

אופן ההתקנה אינו מסובך מדי, המתקין נדרש להעביר תשתית מעמדת הטעינה עד ללוח החשמל. כל זה חייב להתבצע במקצועיות ותוך שמירה על אסתטיקה מרבית.

מה המחיר של עמדת טעינה?

קביעת המחיר לעמדת הטעינה היא לפי סוג העמדה, יש מספר סוגי עמדות השונים במחירן.

הפרמטר הראשון הקובע את המחיר הוא ארץ הייצור. אם העמדה יוצרה בסין היא תהיה זולה בהרבה מאשר עמדה המיוצרת בשוויץ.

הדבר השני המשפיע על המחיר הוא הספק הטעינה של העמדה. עמדות בעלות 11KW יהיו זולות יותר מעמדות של 22KW.
העלות של עמדה סינית הינה בין 2,300 ש"ח ל- 2,900 ש"ח.

בעת שהעלות של עמדות אירופאיות הינה בין 2,900 ל- 4,500 ש"ח.

עדיף לבחור בעמדה אירופאית מפני שעמדות אלו הן עמידות יותר ובד"כ יגיעו עם מספר שנות אחריות גדול יותר.

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד!!

מאמרים קשורים

טעינת רכב חשמלי בקלות

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת במיוחד!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים הצעת מחיר משתלמת?

חייגו או השאירו פרטים ואחד מנציגי השירות שלנו יחזור אליכם!